2013. február 20., szerda

A bontás


Kicsi téli pihentetés után január 4-én a garázsomban hozzáláttam a motorom szétszedéséhez. Napos hideg idő volt. Ennek ellenére jól haladtak a műveletek  10, 13, 14, 17 és 19-es villás és csillag kulcsok no meg egy csavarhúzó segítségével egészen a vázig lehet csupaszítani a járgányt!
No de kezdjük az elejétől legelső mozzanatként érdemes elvégezni a motor áramtalanítását. vegyük le a bal oldali fényezett deklit (ahol a gyújtáskulcs van) és egyszerűen kössük le az akkumulátort. aztán engedjük le a tankban maradt üzemanyagot. Fontos dolgok, rövidzárlat és üzemanyagtűz netalántán egy robbanás elkerülése miatt.
A szétszedés ezek után már tetszőleges sorrendben mehet, no persze ésszel a támasztó villára állítva. Ülés, üzemanyagtartály, kerekek (hátsó fékrudazat és első fékbowden kiakasztása után), hajtáslánc. A hajtáslánc (lánc, hátsó lánckerék a menesztő tárcsával, láncvédő gumival és műanyag burkolattal) eltávolításánál javaslom, amennyiben a motor fődarab egyben marad (tehát felújításon nem esik át) kis lánckeréknél a patentszem oldásával a láncot szétszerelni. A jobb oldali motordekli levétele után férhetünk hozzá, ha jól rakták össze a lánc patentszeme kívülre esik így vékony pofájú csavarhúzó  és kis kézügyesség segítségével levehető. 
A következő lépésben kössük ki a motor fődarabhoz kapcsolódó bowdeneket  (gáz és szivató), húzzuk le a gyertyapipát, majd távolítsuk el a kipufogó rendszert (a kipufogó könyököt lehetőleg a menethosszabbító mögött oldjuk feltéve ha van menethosszabbító)  ezek után szabaddá válik a motor.
Amint lekerülnek a motorról ezek a nagyobb darab alkatrészek még  sok minden marad a Simsonból korántsem végeztünk, hátra van még a villamosság a szerelvényekkel, kormány, az első első sárvédő és villa, a motor, hátsó világítás és sárvédő a középső doboz a benne  lévő szerelvényekkel. folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése